Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Juridisk Navn:
JANEGARN.dk
v/Jane Brodersen
Adresse: Åparken 96, 2605 Brøndby.
CVR: 39629585

Betaling
Der kan betales med alle slags debit- og kreditkort. Dog ikke rene Dankort.

Har du et debit kort, vil beløbet blive reserveret på dit kort, indtil vi hæver det, hvorefter det så vil blive hævet fra din konto. Vi hæver først beløbet fra dit kort, når vi afsender varerne.
Har du bestilt varer på forudbestilling, eller bestilt bestillingsvarer, vil hele din betaling fungere som depositum, og vil blive hævet umiddelbart efter din ordre er gennemført.
Levering
Vi tilbyder forsendelse via DAO365 og GLS
Fragtpriserne fremgår i shoppens kurv og kasse. Vi leverer til hele norden mod ekstra gebyr.
Vi tilbyder gratis fragt på ordre hvor værdien er over 399 DKK.

Priserne for fragt er faste og er således ikke afhængig af mængden af bestilte varer.

Leveringstiden for DAO365 og GLS pakker, er 1-4 dage.

Afhentning
Vælger du at afhente dine varer hos os, vil du modtage en email forud for at din bestilling er klar til afhentning. Du kan afhente dine bestilte varer på følgende adresse: Åparken 96, 2605 Brøndby, som beskrevet i den email du modtager når dine bestilling er meldt klar til afhentning.

Når vi har sendt dig en mail om at dine varer er klar til afhentning, vil bestillingen blive hævet fra dit kreditkort.

Ordrebehandlingstid
Behandlingstiden hos JaneGarn er som følger:
Varer der er på lager sendes senest hverdagen efter bestilling.

Varer der ikke er på lager sendes normalt inden for 7 hverdage.
Er der længere leveringstid, eller drejer det sig om en forudbestilling, modtager du information herom i en seperat email.

JaneGarn kan ikke gøres ansvarlig for forlænget leveringstid, hvis dette er forsaget af leverandøren.

Kommer man selv og henter sine varer, er dette naturligvis gratis.

Afhentning sker efter aftale med JaneGarn. Da vi ikke er på kontoret hele tiden, er det nødvendigt for os at aftale afhentningstidspunkt, så vi er sikre på vi er på adressen.

Vi kontakter dig når ordren er klar til afhentning.

Fortrydelsesret
Fortryder du dit køb hos JaneGarn? Det er ikke noget problem. Du kan returnere dine varer 365 dage fra dit køb er gennemført.

Du skal inden 365 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende mail på info@Janegarn.dk og medsende ordre nr. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Ved returnering skal varen fremstå som 100% ny og være i ubrudt emballage. Der må ikke være hunde eller kattehår på varen ved returnering. De eneste varer der ikke kan returneres, er varer der er købt på restsalg. For disse gælder dog 14 dages fortrydelsesret, fra du har modtaget varen.
Der kan ikke udbetales mere end du har betalt for varen. Derfor er det vigtigt du altid gemmer kvitteringen, på dine varer. I tilfælde af at vi har haft nedbrud, eller har skiftet til en anden platform, skal du kunne dokumentere dit køb af varen. Kan du ikke dokumentere dit køb af varen, og kan vi ikke slå dig op i systemet, kan vi ikke tage imod en returnering.

OBS:
* Køb af strikkeopskrifter og hæfter kan ikke fortrydes
* Aftaler der indgås på en offentlig auktion (fx facebook) kan ikke fortrydes.

Returnering
Når du skal returnere dine varer, er det vigtigt at du har taget kontakt til os først, så vi er klar til at modtage dine varer retur.
Bemærk: Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den fysisk i en butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den egentlig i brug. Altså skal varen ved returnering, fremstå som ubrugt og ny, i original emballage.

Når du sender varen retur skal du vedlægge ordrebekræftelsen, eller fakturaen.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

OBS:
* Ved køb af strikkeopskrifter og hæfter kan ikke returneres.
* Aftaler der indgås på en offentlig auktion (fx facebook) kan ikke returneres.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, og din varer opfylder kravene for at blive returneret og få tilbagebetalt det fulde købsbeløb, vil vi så vidt muligt kreditere det kort købet er foretaget med. Er det ikke muligt, har vi brug for at overføre pengene til din konto. Vi tager kontakt til dig hvis vi har brug for dit kontonummer for at tilbagebetale købsbeløbet. Benytter du din fortrydelsesret refunderer vi ikke fragtomkostninger, da denne er blevet brugt ved forsendelsen, og derfor ikke kan fortrydes. Drejer det sig om en reklamation, og bliver denne godkendt, bliver fragten naturligvis også refunderet. Beløbet tilbagebetales senest 14 dage efter godkendelse af returnering eller reklamation.

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på JaneGarn.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er sevlfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller alle skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inde for “Rimelig tid” efter du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger i forbindelse med reklamation.

Det er vigtigt du tager kontakt til os før du sender varen retur, enten via hjemmesiden eller via info@JaneGarn.dk

Når vi har godkendt reklamationen, sørger vi for returfragten. Kan vi konstatere ved modtagelse af varen at varen ikke er berettiget til reklamation, kan vi sende varen retur, mod betaling af fragt.

Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke. Varen skal pakkes forsvarligt. Har du selv valgt at købe fragten, skal du sende os kvitteringen så vi kan returenere dine rimelige omkostninger.

Persondatapolitik
For at du kan indgå en aftale (en ordre) med os har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, Adresse, Telefonnummer og Email Adresse.
Formålet med registreringen af dine personoplysninger er at sende varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos JaneGarn.dk, og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores websites, sikrer vi at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Direktøren og virksomhedens produkt/kreative chef, har adgang til de oplysninger der registreres om dig.
Den dataansvarlige på JaneGarn.dk er Jane Brodersen (Direktør)

Vi opbevarer og transmiterer ikke kundeoplysninger krypterede, da vi ikke opbevarer personfølsomme oplysninger. Oplysninger afgivet til JaneGarn.dk videregives eller sælges på ingen måde til 3. mand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Når du er registreret hos JaneGarn.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse med dette, rettes til JaneGarn.dk på info@JaneGarn.dk.

Klage
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse via email på info@janegarn.dk.

Finder vi ikke en fælles løsning i forbindelse med din klage, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området. Det relevante nævn i vores tilfælde er forbrugerklagenævnet. Opfylder din klage forbrugerklagenævnets krav før du klager, kan du indgive en klage over os.

Du finder mere information her: http://www.forbrug.dk/klagemuligheder/klager-over-koeb-i-danmark/saadan-klager-du

Skriv et svar